Sunday 8 January 2012

Ada kisah yang ingin kulayarkan..!
Kisah tentang HATI..tentang PERASAAN..!
Bismillahirrahmanirrahim aku lafazkan...!
Salam ucapan aku hulurkan......;)

SEPANJANG 2011.....!

Dalam taon nie ade terlalu banyak peristiwa yang berlaku...pahit dan manis..! tetapi terlalu banyak kepahitan berbanding kemanisan.. bermula dengan kemanisan pada 20/02/2011... kusangkakan bahagia hingga ke hujungnya, namun dugaan datang bertamu.. bunga- bunga cinta yang dulunya mekar kian gugur berganti musim.. mungkin dugaan dari yang maha ESA.. siapalah kita untuk mempertikaikan takdir Ilahi..

06 hb 12 2011 terbongkar satu rahsia yang amat melukakan..! Namun keluarga memberiku semangat sehingga aku bangkit berdiri semula.. ! terkadang tertanya pada diri "apa lagi yang kurang padaku hingga tergamak hatimu melukakanku..." Tapi selepas berfikir aku muhasabah diri..! aku ini bertuah diberi UJIAN oleh ALLAH..beerti aku masih disayangi-NYA.. . Tetapi semua itu amat menyakitkan..aku hanya mampu menangis..!menangis..!dan menangis...! smp.akhirnya aku sedar dia milikku,knp harus aku mengalah?seharusnya aku pertahankan hak aku..! mengalah beerti aku membuat pihak musuh aku tersenyum gembira..Oh tidak...!! dia hanya milik aku...;) aku harus bangkit...;)

Hampir  seminggu aku membawa rajuk... berfikir..berfikir dan terus berfikir...! Seminggu jugalah dia berusaha memujuk aku.. sanggup merayu, berlutut, menangis...bukan aku tak terharu, tapi hati keras ini menghalang utk memaafkan perbuatan dia..! Akhirnya family memberi nasihat hingga aku lembut hati menerima dia kembali..! Alhamdulillah, akhirnya kami bahagia.....<3

06 Jan 2012
Kusangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari..! genap sebulan, dugaan datang lagi..! kali nie aku pulak diganngu..! bekas kekasih menagih kasihku kembali..! Dia pulak yang merajuk..membawa diri..padahal bukan salah aku..! dia tahu selama ini aku cukup setia dengannya..mengapa harus ada ragu...aku semakin tidak mengerti...namun demi cinta yang agung, aku rela mengalah...dia harus aku yakinkan supaya dia tidak berfikir aku curang kepadanya.. Sekali lagi aku lihat airmatanya gugur apabila membaca msg yang dihantar bekas kekasihku...msg tu hny berbunyi begini :-

1) U, i masih sygkan u..
2) i miss u sgt2..muax
3) plz pick up my fone, i rndu nk dgr suara u...

Pelik kan?padahal aku langsung x layan mamat t...dia cakap dia cemburu bila ada yg lebih2 denganku...Akhirnya aku mengalah..setiap detik aku mesti laporkan setiap perbuatanku terutamanya ketika dia keje..Nak beronline Facebook pun kena lapor sebab dia xnak ade yang mengganggu..biarlah..jika itu yang membuatkan dia yakin pada cinta aku..aku rela...

Cuma apa yang ingin aku kongsikan..! hargailah insan yang ada disekeliling kita kerna hanya dia yang tahu kita seadanya ;p

HOPE CINTA KAMI KEKAL HINGGA AKHIR HAYAT..!
P/s : tengs tuk lagu Seratus Kali by AXL'S tu ye??i love u so much ;)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.